مسئولان در ریاست شهرداری هرات میگویند که کار پروژه اعمار کانال سمت جنوب جاده مخابرات در گذر دوم ناحیه سوم شهر هرات با هزینه بیش از چهار میلیون افغانی از بودجه انکشافی این اداره بهگونه رسمی آغاز شده است.
خان محمد یوسفزی سخنگوی شهرداری هرات، میگوید که این پروژه به طول ۹۵۰ متر و عرض ۰.۹ متر اجرا میشود و هدف از تطبیق آن مدیریت بهتر آبهای سطحی، جلوگیری از تخریب سرکها و بهبود زیربناهای شهری در این بخش از شهر هرات است.
در همین حال شماری از باشندگان ناحیه سوم شهر از آغاز این پروژه استقبال کرده و آن را گامی مؤثر در راستای حل مشکلات ناشی از آبهای سطحی، بهبود وضعیت سرک و ارتقای خدمات شهری دانستند.
گفتنی است که این پروژه قرار است طی سه ماه تقویمی تکمیل و به بهرهبرداری سپرده شود.