ایران میگوید که در واکنش به حملات اخیر امریکا، مواضعی مرتبط با ایالات متحده را هدف قرار داده است.الجزیره روز شنبه، ۲۷ جون، گزارش داده که نیروهای نظامی ایران در پاسخ به حملات هوایی امریکا به ساحل جنوبی ایران، این حمله را انجام داده است.
براساس گزارش، ایران گفته که حملات امریکا نقض منشور سازمان ملل متحد و همچنین تفاهمنامه پایان جنگ میان دو کشور بوده است.مقامهای ایرانی همچنین جزییاتی درباره محل دقیق یا ماهیت این مواضع ارایه نکردهاند.
پیش از این نیز سپاه پاسداران ایران هشدار داده بود که در واکنش به حمله اخیر امریکا، در زمان و مکان مناسب به آن پاسخ خواهد داد.
این تحولات در حالی رخ میدهد که تنشها میان تهران و واشنگتن در پی حملات و پاسخهای متقابل در منطقه ادامه دارد.
پیشتر جیدی ونس، معاون رییس جمهور امریکا، گفته بود که اگر ایران در اجرای تفاهمنامه که چند روز پیش به امضا رسید، اختلاف نظر دارد میتواند با امریکا به تماس شود.